קידום אתרים, כתובת IP אחסון אתרים ומה שביניהם
בשעה טובה רכשתם דומיין, תכננתם את מבנה האתר וכעת עליכם לרכוש חבילת אחסון אתרים (hosting) ולהקים אתר איכותי, לכל מטרה. במסגרת אפיון אתר האינטרנט שלכם, כדאי לתת את הדעת גם למקורות מהם אתם מקווים לייצר תנועת גולשים איכותית באתר.
אם קידום האתר במנועי חיפוש הנו חלק מהפעילות השיווקית המתוכננת, חשוב לבחור בחברת אחסון אתרים המציעה לכם מוצר אופטימאלי, שלא יקשה על מאמצי הקידום שלכם – להפך יעזור לקידום האתר במנועי חיפוש.
אם אחסון האתר שלך יהיה על שרת Hosting איכותי, בעזרת קידום אתרים מקצועי, ניתן יהיה להגיע איתו אל ראש תוצאות החיפוש בגוגל ובכל מנוע חיפוש אחר ברשת המקוונת.
שואלים מה הקשר בין שרתי אחסון אתרים לבין מיקום האתר בגוגל?
מנוע החיפוש גוגל סורק מידי יום מיליוני עמודי אינטרנט ושומר העתקים שלהם בתוך אינדקס ענק, במרכזי מידע (Data Center) הפרוסים בכל העולם.
כאשר גולש מבצע חיפוש בגוגל, השאילתה נשלחת אל אחד ממרכזי המידע ו”נשלפים” עבורו עמודי האינטרנט המתאימים לביטוי החיפוש.
סדר תוצאות החיפוש עבור הביטויים השונים נקבע לפי פרמטרים רבים, אך ניתן לחלק אותם לשני סוגים עיקריים: איכות העמוד ומידת הרלוונטיות שלו לביטוי.
חברות קידום אתרים במסגרת פעילותן לקידומו של האתר, מנסות לשפר את כל הפרמטרים הללו, על מנת שעמודי האתר יופיעו גבוה ככל האפשר בתוצאות החיפוש עבור הביטויים בהם מעוניין הלקוח.
בין הפרמטרים הנוגעים לאיכות האתר, ניתן בהחלט למנות גם את חבילת אחסון אתרים שבחרתם.
אחסון אתרים של שרת יציב ואיכותי ייתן יתרון משמעותי בקידום אתרי אינטרנט. כך לדוגמא, אם יש שני אתרים המתחרים על המקום הראשון בתוצאות החיפוש עבור אותו ביטוי ולשניהם ערכים דומים, אלא שהאחד מאוחסן על שרת עם נפילות רבות והשני על שרת אחסון איכותי עם Up Time גבוה – לאתר השני תהיה עדיפות בקביעת תוצאות החיפוש.
מה חשוב לבדוק לפני רכישת חבילת אחסון אתרים?
גם אם אינכם מתכוונים להיעזר בשירותיה של חברת קידום אתרים מקצועית, סביר להניח שלא תתנגדו לנוכחות בתוצאות החיפוש בגוגל, בביטויי זנב ארוך למיניהם (רלוונטיים לשירות או המוצר, אך אינם תחרותיים ונפח החיפוש בהם נמוך יחסית), מבלי להשקיע בכך מאמץ מיוחד.
על מנת להבטיח כי תהיה לכם נקודת הפתיחה הטובה ביותר, חשוב לרכוש חבילת אחסון אתרים העונה בין השאר על הפרמטרים הבאים:
אפ טיים גבוה – זמינות
נפילות בשרת פוגעות במיקומי האתר בגוגל.
אתרי אינטרנט מרובי תקלות, מקבלים דירוג נמוך יותר ונפילות בשרת עלולות לפגוע בכל פעילות של קידום אתרים בגוגל.
מהירות
מהירות הסריקה של האתר תשפיע בצורה מהותית על הדירוג של האתר בתוצאות החיפוש. המהירות של השרת חשובה מאד לגוגל משתי סיבות.
מצד אחד גוגל מניח שזמן סריקה ארוך משפיע גם על חווית הגולש כך שזמן טעינה ארוך של הדפים יגרום לגולש להתייאש. מצד שני גם הרובוט של גוגל מתייאש מדפים העולים לאט ובדכ”ל יוותר על חלק מהסריקה וגם יאט את קצב העדכונים. למד על שיפור מהירות הטעינה באתר שלך
אחסון אתרים בארץ או בחו”ל
חשוב לאחסן את האתר במקום הגיאוגרפי הרלוונטי ביותר למקום הגיאוגרפי של רוב קהל הגולשים שלכם. כך לדוגמא, אם אתר האינטרנט שלכם פונה לקהל ישראלי – שרת אחסון איכותי בארץ – יהיה הבחירה הנכונה.
זמן הטעינה יהיה מהיר יותר וגם מבחינת קידום אתרים – ואם ברצונכם להיות רלוונטיים לחיפושים המתבצעים בישראל – אחסון בארץ יהווה יתרון.
IP פרטי או שיתופי
חברות אחסון אתרים רבות מציעות תנאים שונים ללקוחות המעוניינים לאחסן את אתריהם על השרתים של החברה.
ישנן חבילות אחסון במסגרתן ניתן לכל אתר IP פרטי – הן עדיפות על חבילות שיותר מקובלות על מקדמי אתרים, חבילות אחסון אתרים ללא הגבלת דומיינים.
IP יעודי לעומת IP שיתופי והקשר לקידום אתרים
כשמדובר על אחסון אתרים, אנו מפרידים בין שני סוגים של כתובות IP:
- IP יעודי, הנקרא גם IP סטטי.
- IP שיתופי, שגם נקרא IP דינאמי.
כשמישהו מקיש בשורת הכתובות בדפדפן שם דומיין ולדוגמה wwww.intervision.co.il אותו דומיין מתורגם למספרים. אותו רצף של מספרים הם למעשה אותה כתובת IP.
הפורמט של כתובת IP נראה כך: 80.244.168.145.
כאשר ניתן להגיע לאותו אתר כאשר מדובר על IP יעודי גם על ידי הקשת כתובת ה-IP שלו.
באופן תיאורטי, לו כל אתרי העולם היו משתמשים ב-IP יעודי כך שלכל אתר היה כתובת IP משלו, עלול היה להיווצר בעיה תקשורתית, שכן כמות כתובות ה-IP מוגבלת במספרה ואינה מספיקה.
למזלנו, תקן חדש לכתובות IP הנקרא IPv6 שעומד להיכנס לתוקף בצורה גלובלית ויגן מפני בעיה זו, החל מ 2010. עד אז, הפתרון שקיים הוא שמרבית האתרים בעולם משתמשים בכתובת אחת למספר רב של אתרים במקביל – מה שנקרא גם IP שיתופי.
כיצד ניתן לזהות איזה סוג IP יש לאתר מסויים?
אתר שיש לו כתובת IP אחת והוא אינו משתף את אותה הכתובת עם אף אתר אחר, למעשה יש לו IP יעודי.
לאתר בעל IP יעודי ניתן לגשת באמצעות כתובת ה-IP שלו בלבד. לדוגמה, הקשת כתובת ה-IP הבאה 80.244.168.145 בשורת הכתובות תתורגם מידית ל- www.intervision.co.il.
לעומת זאת, אתר שיושב על אותו כתובת IP יחד עם עוד אתרים אחרים הוא אתר בעל IP שיתופי.
לא תוכל לגשת לאתר בעל IP שיתופי על ידי הקשת כתובת ה-IP בשורת הכתובות, וזאת מכיוון שאין לשרת יכולת לדעת לאיזה אתר מתוך האתרים שיושבים על אותו IP התכוונת, וכך לא יכול לנתב אותך לאתר המבוקש, אלא רק על ידי הקשת הדומיין עצמו בלבד.
IP יעודי בעולם ה-SEO
מומחי קידום אתרים (המכונה גם SEO) רבים מסכימים כי למרות שאופן כללי אין כל רע בשימוש ב-IP שיתופי (שכן לא הגיוני שמנועי חיפוש יענישו את רוב אתרי העולם), ישנם סיכונים שלא כדאי לקחת.
אלו התומכים בשימוש ב-IP יעודי טוענים כי הצלבת לינקים באתרים ה”יושבים” על אותו IP משתווים למשחק באש.
להיות בעל אתר על גבי IP שיתופי לא מאפשר לך לשלוט על שכנייך לרשת.
אם האתר שלך יושב על IP שיתופי, בקלות יכול הוא להיות שותף לאותו ה-IP של אתרי הימורים, פורנו, תרופות כאלו ואחרות, ועוד.
כך, טוענים מקדמי אתרים אחרים, כי יש רשתות ואתרים, כמו אתרי ויקיפדיה למיניהם, שחוסמים כתובות IP שלמות, רק בגלל אתר אחד בודד שהפיץ תוכן לא חוקי, זאת מבלי להתחשב בשאר האתרים היושבים על אותו IP שיתופי.
ברוס קלאי, מומחה קידום אתרים ותיק וידוע, דיווח לאחרונה נתונים מעניינים:
“מחד גיסא, רק כ-3% מכלל אתרי העולם יושבים על IP יעודי, כאשר 97% האתרים האחרים יושבים על IP שיתופי. מאידך גיסא, מחקר מקיף הראה כי לאחר ניתוח של התוצאות הראשונות לשאילתות מסויימות בכמה מנועי חיפוש, התגלה כי 90% מהאתרים ב-50 תוצאות החיפוש הראשונות הם אתרים היושבים על IP יעודי. רוב האתרים החזקים, החשובים, האמינים והגדולים בעולם יושבים על IP יעודי. ללא שום ספק, יש פה קשר ישיר המעיד על התנהגות מנועי החיפוש אל מול האתרים הממוקמים על IP יעודי”.
בהמשך למחקר, ברוס קלאי עשה ניסוי אשר העלה חיוך נוסף על פני אלו התומכים בשימוש ב-IP יעודי.
ברוס העביר את אחד מאתרי לקוחותיו היושב על IP שיתופי לכתובת IP יעודית, וגרם לזינוק משמעותי במיקומים של אותו אתר בגוגל בתוך כמספר ימים בלבד.
הסבר אפשרי לכך הוא שנכון לימים אלו, אתר היושב על כתובת IP יעודית הינו אתר רציני גדול ומשמעותי, מה שנתן למנועי החיפוש להאמין בכך.
לקריאה נוספת: אחסון אתרים בשכונה רעה.
תמיכה טכנית
חשוב מאוד לבחור בחברת אחסון אתרים ששייכת לחברה רשומה כחוק, עם וותק ומוניטין מקצועי, המעניקה תמיכה טכנית ושירות ברמה גבוהה בכל מקרה של תקלה.
במרבית המקרים תגלו כי זה הנתון החשוב ביותר בעת בחירת חברת אחסון אתרים בישראל.
קידום אתרים בגוגל
ישנם אתרי אינטרנט הפונים לקהל בינלאומי, אך עדיין, יש להחליט היכן בעולם ימוקם שרת האחסון המארח את האתר.
גם במקרים אלו, אנו ממליצים לבחור בחברת אחסון אתרים ישראלית, גם אם מבחינת קידום אתרים – אתם רוצים להיות רלוונטיים לחיפושים המתבצעים בכל מדינות העולם.
לפי דניאל זריהן, מומחה קידום אתרים, היתרון הגדול ביותר שתציע לכם חברת אחסון אתרים ישראלית, גם במקרה בו פעילות ה – SEO אינה מוגבלת ל – Google.co.il, הוא שקט נפשי ותמיכה טכנית נוחה – בלי שיחות טלפון לחו”ל, שיחות עם מוקדניות בשפה זרה ובעיות הנובעות מהפרשי השעות (מבחינת הזמנים בהם ניתן השירות).
שימו לב, חברת אינטרויז’ן מאפשרת ללקוחותיה אחסון אתרים על שרתים איכותיים, הממוקמים בישראל וגם מחוץ לישראל, בארצות הברית ואף באירופה.